Ayran İçmenin Faydaları

Ülkemiz insanlarının çok sevdiği ve sofralarımızda çok uzun bir geçmişi olan ayranın sağlık açısından birçok yararı vardır. Bir bardak ayranda 284 miligram kalsiyum, 218 miligram fosfor, 0.4 miligram riboflavin, 370 miligram potasyum bulunur. Devamını Oku

Kalsiyum, sinir ve kas fonksiyonunun yanı sıra kemiklerin muhafazası açısından da önemlidir. Riboflavin, sinir sistemini düzenler ve yiyeceklerin enerjiye dönmesine yardımcı olur. Fosfor, hücreleri düzenli bir kalp atışını korumak için gereklidir. Potasyum ise sindirim ve kalp fonksiyonları için önemlidir.

Uzun ve sıcak bir gün sonunda içilen ayran, sıvı kaybı ve yorgunlukla mücadele için harika bir yoldur. Yükselen vücut ısısını azaltır. Elektrolit açısından çok zengin olan ayran, sıvı kaybıyla mücadelede vücuda faydalı olan en iyi içecektir.

Ayran vücut açısından önemi çok büyük olan canlı bakteri kültürleri içerir. Probiyotikler, sindirim sistemindeki sağlıksız bakteri türlerinin miktarının sınırlanmasına yardımcı olur ve kanser hücrelerinin gelişmesini engeller.

Ayran içeriğindeki B12 vitamini sayesinde sinir sistemini ve stresi düzenler, yağ ve amino asitlerin sentezlenmesine yardımcı olur.

Şeker veya bal ile tatlandırılmış ayran, küçük çocuklarda kusma ve ishali önler.

Mide ekşiliği ve hazımsızlık şikayeti olanlar için rahatlama hissi sağlar.

Ağır, yağlı ve baharatlı yemeklerden sonra mideyi sakinleştirir.

Vücudun bağışıklık sistemini geliştirir.

Ayran, laktik asit açısından zengindir ve kozmetik endüstrisinin güzellik ürünlerinde geniş bir kullanım alanı vardır. Cildi ölü hücrelerden arındırır. Aynı zamanda iyi bir yüz maskesidir.

İçeriği Kapat

Ayran
Çeşitleri

Buzdolaplarınızın vazgeçilmezi, Aynes Ayranları aileniz ve kendiniz için en doğru seçiminiz.